ADAT EDIH konzorcium EU-s pályázata nyert

Nyert az ADAT EDIH (European Digital Innovation Hub) EU-s pályázat, amelyben 8 konzorciumi tag vesz részt, köztük a HTEnet Innocáviós Nonprofit Kft.


Az Adat-EDIH víziója egy olyan egykapus, elosztott innovációs központ létrehozása PPP (Public-Private Partnership) együttműködésen (akadémia-közszféra-ipar) keresztül, amely elősegíti a magyar vállalkozások adatalapú digitális transzformációját, hatékonyságának a növekedését és innovációját.

Az EDIH célja, hogy a vállalkozásokat és egyéb szervezeteket átvezesse a digitális transzformáció lépésein, mindezt a legmodernebb technológiák (pl. mesterséges intelligencia, szuperszámítógépek) által biztosított szolgáltatások alkalmazásával.

 

Hungarian DATA EDIH proposal has reached the stage of Grant Agreement preparation:

The Hungarian DATA EDIH will actively facilitate the digital transformation of the SMEs, small mid-caps, and public sector organisations in Hungary, with a general focus on data-related services and industrial focus on the health industry. The DATA EDIH consortium consists of 8 members including HTEnet Innovation Np Ltd (HTEnet). The consortium represents high academic and practical technical/business development competence, wide domestic and international network and mature EU grant and PM experience. The most challenging DESI dimensions for Hungary remain the Integration of digital technology and digital public services, where attitude, mindset and competence obstacles occur besides financial ones. DATA EDIH will provide trainings, technical and financial services on both catching up and advanced levels. The activity of DATA EDIH will be built on existing elements of the domestic innovation ecosystem. DATA EDIH project foresees the following outcomes: 15.330 SMEs/public sector entities reached, 6.000 SMEs/public sector entities prescreened, 490 entities that used services; 5+15 collaborations foreseen with other EDIHs on national/ EU-levels. The targeted impact to be achieved is the increased digital maturity of the target group by at least 5% within 3-5 years.